"I have a feeling" - M.G

Nu är jag nöjd!
Jag sitter just nu, i min favvotröja, med kaffe i min favvokopp ( från siri, förra julen!)
med mitt favvoavsnitt av Greys Anatomy på tv'n och min nya dator framför mig!
Blir det bättre?
Yes det blir det!
För min förkyldning börjar visst försvinna, och bello skirko kommer nog till Helsingborg ser det ut som!
Jag har det BRA!


Känner du igen känslan, av att du glömt något då?
När allt står på plats?
Att någonting kan fatta eld, precis när som helst?
Jag har den, inte alltid - men NU!
Den sliter på mina blodkärl och den gnager på mina nerver.
den gör så att jag måste dubbelkolla allt jag gör. Den gör så jag måste leva dubbelt.

varför ska den alltid komma när allt annat är på plats?
varför kan den inte komma samtidigt som alla andra plågor?


naturlig balans, kan vi nog kalla det.

Jag, nej fel. Min kropp ser en ordning i allt, och måste ha något att sysselsätta sig, eller mig, med.
Den diktar upp små problem. som lite för mycke disk. kolla spisen tolv gånger.
dubbelkolla dörren. ta sexton bloss på cigaretten.

det försvinner- jag vet!
Men det försvinner inte idag..

Så, jag lever tolv gånger sexton.
år tvåtusen åtta.

Arrivederci ( blev det rätt nu dalvik;))- Elso
( Stella Jacky)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback