"Who are you what have you sacrificed?"

Jag, Siri, mamma & Sonja va ikväll på malmö operahus ( mitt favvo ställe av alla favvoställen!) och såg den beryktade Jesus Christ Superstar. Man gick in i salen, väntade sig att ola salo skulle göra ett helt okej jobb, man skulle gilla musiken och man skulle gå därifrån nöjd som en mätt katt.

jag gick därifrån mer inspirerad och mer upplyft än någon annan gång. Och ja visst - jag kanske alltid säger så efter en föreställning, men detta va HELT outstanding!

Ola Salo gjorde en ENORMT bra prestation som Jesus, och Patrik Matrinsson som Judas, Oj oj oj.. det  blev lite många rysningar där på en gång.. vilken röst?
Helt otrolig, svag, men samtidigt stack och obändig! Skakande!

Storyn ( Nej jag ska inte avslöja något nu!) är ju orginalet av Andy Lloyd Webber, en ganska intressant en måste jag säga, för att vara 1971. Det tar ju upp de som är lite dolt i bibeln. Lite hur lärljungarna upplevde det hela, och - det viktigaste tycker jag - den ger en mer förståelig bild av Judas.
Sätter inte honom i ljuset eller så, men man förstår hur det gick som det gjorde, kan man säga!

KÖP programmet! Gör INTE som Sonja och sno det! ;)

SE SE SE! och om någon är sugen är jag LÄTT på att hänga med igen!!

Arrivo - Elso!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback