lets look at the snow

GUD vad rädd jag va igår!

Jag har som bekant ett satans jävla helvettes virus, metacillinresistent stafylokock. Mer känns som mrsa - sjukhus sjukan.
och dom verkar ju tycka det är jävlans kul på helsingborgs lasarett att testa olika antibiotika kurer på mig.
Nu sist har jag då fått något som heter Dalacin som är ganska hetsigt penicellin. och så Rimactan, som är ett väldans starkt preparat.  ( sistnämna ger sketchy biverkningar som röda kroppsvätskor.. få mig INTE att gråta alltså!)
I onsdags sa alltså den lilla tösen på apoteket " du ska ta en tablett av vardera preparat, tre gånger om dagen!"
DUM som man är efter ett tag i denna röran lyder man henne. Tills man läser bipacksedel och anvisningarna på paketen, där de står " rimactan - en tablett en gång om dagen"
visst, då har man ju INTE ätt lite många nu nej!

112 - GIFCENTRALEN TACK!

Folk är DUMMA, om dom tror att en massa frågor om min ålder lugnar mig..
"född 87..
ja, över 20..
ja men 21, hur svårt ÄR det!
nej ja har inga barn
ja för i helvette, 21 sa jag ju!
ja men HELLO?! är man 21 har man supit en del JA!
nej inte IDAG!"

Dumma fan, koppla mig till centralen..
idioten där va ju inte mycke bättre - "jag vet inte så mycke om dina piller, men du ska inte vara orolig"
inte orolig.. inte Orolig??
INTE OROLIG, en av biverkningarna är LEVERSVIKT, jag är 21, TJUGOETT!!

Äh, när Sonja väckte mig i morse grät jag nästan av lycka över att leva..
har drömmt att döden hämtat mig inatt! Usch och FYY!



Hur som helst ( följande text är nog lite mer intressant ;) )
Erika ringde idag, och när jag tittade ut snöade det!
 helt underbart!
jag är kanske ingen julmänniska direkt, men snö gillar jag som bara den!
så, jag tände en hörna och ställde mig och prata utomhus!
( Erikas hund är förresten en superman hund fick jag veta, den flög igenom vardagsrummet)

så beslutade vi att vi skulle träffas ikväll, laga mat och baka lussekatter och kolla serier.. brabra!

Nu ska jag ner och göra dagens jobb på Caarlan!
Jag saknar det om jag är ledig EN dag!
sjukt vad jag älskar mitt jobb!

fast min lediga dag igår va sjukt nice!
att göra absolut inget är underskattat, och jag kommer förhoppningsvis att göra ingenting oftare med nån!
Får jag hoppas i alla fall!



arrivedeci - Elso
( Stella Jacky)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback