ORK

uppgivet sänker hon sittt huvud, när hon ser namnet i sin inkorg
orkeslöst klickar hon på mejlet och läser för femhundrade gången i sitt liv
"visa respekt"
vemodigt slänger hon en blick i spegeln och undrar

Hur förklarar man för någon att man inte känner sig själv?
att man inte vet vad man tänker när man vaknar på morgonen?
att man inte har den blekaste vad man kommer känna under dagen?
att man inte vet om det stora stora svarta hålet inom en kommer sluka en bit till idag..
att man inte kan avgöra, om det kommer bli bra eller dåligt..
även om de flesta dagar nu för tiden är bra, så finns vetskapen, om att man inom sig har detta stora äckliga klibbiga monster
som kan äta upp varenda liten känsla av  välmående

hur förklarar man för någon att man inte känner sig själv?
inte som någon annan i hela världen känner en..


JAG kan inte förstå
jag KAN inte förstå..
jag FÖRSTÅR inte

och det absolut värsta, är att jag inte kan hjälpa det, för tro mig.. JAG FÖRSÖKER!

-e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback