OH YEAH OH YEAH

Idag är det lördag, och jag är i Höganäs.
back to the hoods!

jag kom på, att man kan ju grilla i trägårn' fast man inte har någon.. man tar bara pappas! :D
smarre va? ( smart)

Så, nu sitter jag och väntar på Jenny, som kommer lite före..
I ugnen ( på 50*) ligger mina Quorn filéer och gonar sig i olivolja& chardonnay-vinäger.
i den röran krossade jag tomater ( med händerna, för det säger rachel ray att det är bäst;))
sen ner med en klyfta vitlök, fyra skogschampinjoner & timjan.
hittade en superschysst bbq krydda utan olja. ja, torr alltså!
en syrlig mix med kaffir-lime blad, citrongräs & ingefära.

lite vanlig krydd-chili sen TJOPP, in i ugnen på 50 heta tills grillen kommit igång..
SÅKLART i ett litet alluminium-knyte!

Låter det gott?

ja då ska du nog veta att jag gjort 3.5 liter potatissallad också!


KÖSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback